• pt.. kwi 26th, 2024

Jaka zdolność kredytowa jest potrzebna, aby uzyskać kredyt hipoteczny?

ByRedakcja

gru 13, 2021

Kredyty hipoteczne to produkty finansowe udzielane klientom, którzy planują kupno albo budowę domu.

W przypadku takich kredytów zabezpieczeniem spłaty jest nieruchomość, która w przypadku braku spłaty zostaje przejęta przez instytucję bankową. Oczywiście zarówno klientom, jak i bankom nie zależy na doprowadzeniu do takiej sytuacji. To właśnie dlatego jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez pracownika banku jest sprawdzenie zdolności kredytowej klienta. Innymi słowy chodzi tutaj o zarobki, rodzaj posiadanej umowy czy też historię spłaty innych zobowiązań finansowych.

Co warto wiedzieć na temat zdolności kredytowej?

Bardzo istotną kwestia przy staraniu się o kredyty hipoteczne oraz inne produkty finansowe jest oczywiście wysokość zarobków klienta. Przykładowo przy zarobkach na poziomie 2500 zł netto i bezproblemowej spłacie innych zobowiązań, banki mogą zaoferować kredyty na poziomie 195 000 zł lub większym. Z kolei osoby zarabiające 5000 zł miesięcznie mogą otrzymać od banku kredyt w wysokości około 500 000 zł. Zasada jest dość prosta – im wyższe zarobki klienta tym większa szansa na uzyskanie wyższej kwoty finansowania.

Warto pamiętać, że kredyty hipoteczne to zobowiązania finansowe na wiele lat. Należy więc być świadomym przyjmowanego na siebie zobowiązania. Banki unikają ryzyka, dlatego największe szanse na uzyskanie takiego wsparcia finansowego mają osoby zatrudnione na umowę o pracę na czas nieokreślony. Istotna jest też sytuacja rodzinna oraz osoby znajdujące się na utrzymaniu czy też regularnie ponoszone koszty utrzymania. Warto więc zadbać o odpowiednią wysokość zarobków, historię kredytową i inne czynniki, aby uzyskać jak najwyższą kwotę kredytu.

Starając się o uzyskanie kredytu, warto skorzystać z internetowych kalkulatorów lub z porad profesjonalnych doradców. Do ich grona zaliczają się firmy reklamujące się hasłami, takimi jak na przykład Kredyt Hipoteczny SDP Finanse. Ich pracownicy dokładnie analizują sytuację pracownika, udzielają mu fachowych porad oraz reprezentują go w procesie załatwiania formalności w instytucjach bankowych.